K problematice zdrojů poznání soudobých dějin školství v Československu

Logo poskytovatele
Autoři

KNOTOVÁ Dana ŠIMÁNĚ Michal ZOUNEK Jiří

Rok publikování 2015
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Příspěvek se zaměřuje na problematiku zdrojů poznání minulosti při studiu soudobých dějin školství v Československu. Autoři si položili otázku, jaké zdroje má historik pedagogiky k dispozici, pokud se rozhodne zkoumat soudobé dějiny školství. Tuto otázku se přitom snaží sledovat zejména v souvislosti se základním školstvím v bývalém Jihomoravském kraji v letech 1969-1989. Přestože zdrojů k poznání dějin socialistického školství je poměrně velké množství, přesto doposud známé a dostupné zdroje pokrývají pouze některé části života škol či aktérů školního života. Orální historie tak představuje důležitou součást historicko-pedagogického výzkumu, která umožňuje komplexnější a někdy i jediné možné poznání každodenní školní reality (praxe) v nedávné minulosti.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.