Typologie mezigeneračního učení mezi učiteli
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2015 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1503/lifele20150503140.pdf |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | intergenerational learning amongst teachers; learning at the workplace; professional development of teachers; typology |
| Popis | Článek nejprve diskutuje možné přístupy k tvorbě typologie mezigeneračního učení a poté představuje konkrétní typologii mezigeneračního učení vycházející z kvalitativního výzkumu mezi učiteli základních a středních škol. Data z 22 rozhovorů byla analyzována na třech úrovních a vznikající typologie byla průběžně ověřována zpětným ukotvováním v datech. Představovaná typologie definuje čtyři typy mezigeneračního učení: přijímající, přetvářející, hledající a inspirující se mezigenerační učení. Tyto typy jsou vyděleny na základě specifik v úrovni obsahů a interakcí, které mezi příslušníky rozdílných generací v rámci učení probíhají. V závěru jsou diskutovány možné přínosy pohledu na mezigenerační učení prostřednictvím představené typologie. |
| Související projekty: |