Dialogismus a konverzační analýza ve výzkumu interakce ve třídě

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

TŮMA František

Rok publikování 2015
Druh Uspořádání workshopu
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Cílem workshopu je seznámit účastníky s východisky, principy a procesy dialogicky orientované analýzy výukové interakce. Nejdříve je představen dialogismus jako východisko pro uchopení interakce, na vybraných ukázkách z výuky jsou demonstrovány odlišnosti v monologickém a dialogickém pohledu na interakci. Následuje stručný úvod do konverzační analýzy, která je slučitelná s dialogismem. Vybrané aspekty procesu analýzy (např. izolace situací, podrobná transkripce, synchronizace transkriptu a videozáznamu, induktivní analýza) jsou následně předvedeny v prostředí programu Transana, který je obecně použitelný pro kvalitativní analýzu videozáznamu.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.