ICT ve školách - realita, výhledy, doporučení

Logo poskytovatele
Autoři

ZOUNEK Jiří

Rok publikování 2014
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Řízení školy: Speciál pro střední školy
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova research; ICT; schools; teachers; pupils; comparison
Popis Zavádí-li se určitá inovace do vzdělávání, tak ji zdaleka nestačí připravit a realizovat, ale je nutné rovněž vyhodnotit její úspěšnost. Na základě takové evaluace je pak možné uvažovat o dalším postupu. Zavádění informačních a komunikačních (digitálních) technologií do škol představuje bezesporu jednu z významných inovací vzdělávání. V České republice se bohužel systematické evaluaci či výzkumu v oblasti využívání ICT nevěnuje příliš pozornosti, a to již od samotného počátku masivního nástupu ICT do škol. Přesto existují zdarma dostupné zdroje informací, které nastavují pomyslné zrcadlo aktivitám (nejenom) škol v oblasti využívání ICT. Příkladem může být mezinárodní výzkum Benchmarking Access, Use and Attitudes to Technology in Europe’s Schools, s jehož vybranými výsledky seznamuje tento článek.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.