Učení dětí a mládeže v digitálním věku - různá prostředí, místa i kontexty

Autoři

ZOUNEK Jiří

Rok publikování 2016
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Mládež se s digitálními technologiemi setkává běžně jak ve škole, tak i mimo školu, ať už máme na mysli rodinné prostředí, nebo různá virtuální prostředí či vrstevnické skupiny. Tradičně se však větší pozornost věnuje školnímu využití ICT. Díky mimoškolnímu využití digitálních technologií si ale studenti mohou osvojit znalosti a dovednosti, které ve škole nezískají a přitom jsou důležité pro život v 21. století. Ale i naopak. Je tedy velkou výzvou pro budoucnost propojit formální i informální učení v době, v níž digitální technologie představují nejenom výukový nástroj, ale konstitutivní prvek učebního prostředí studentů. Takový přístup může přinášet nové inspirace i pro promýšlení rolí digitálních technologií ve školním vzdělávání, ale i v celoživotním učení. Autor se proto bude konkrétněji věnovat problematice tzv. nových gramotností (New literacies studies), osobního učebního prostředí nebo konceptu learning lives.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.