Neklape nám to: učitelé a rodiče žáků prvního stupně základních škol a jejich problémové vztahy
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2016 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Studia paedagogica |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1551 |
| Doi | https://doi.org/10.5817/SP2016-3-9 |
| Klíčová slova | parents; relationship between family and school; primary school |
| Popis | Tento text prezentuje výsledky kvalitativního šetření, které proběhlo mezi učiteli prvního stupně ZŠ a matkami jejich žáků. Zkoumán je vztah rodiče a učitele, který je učiteli vnímaný jako problémový. Na základě výpovědí respondentů jsou popsány podoby takového vztahu (charakteristicky jsou rodiče rozděleni na pasivní a aktivní-nespokojené, přičemž projevy této nespokojenosti mohou být vůči škole hlasité, anebo tiché), a jsou zde identifikovány obtíže, které mohou z takovéhoto vztahu pro učitele či školu plynout, čímž je určité nepohodlí učitele, ale také hrozba odchodu žáka na jinou školu. |
| Související projekty: |