Inclusive education: culture, principles, policies, and practice: a literatue review
| Název česky | Inkluzivní vzdělávání: kultura, principy, politika a praxe: rešerše literatury |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2017 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Journal of Exceptional People |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | http://www.jep.upol.cz/2017/Journal-of-Exceptional-People-Volume2-Number11.pdf |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | beliefs; culture; democracy; diverse needs; inclusion; inclusive education; normalization; marginalization |
| Popis | Inkluzivní vzdělávání je procesem a školy po celém světě se v současnosti ocitají v procesu implementace inkluzivní ideologie. Příspěvek reprezentuje rešerši rozmanitých literární zdrojů vztahujících se k inkluzivní kultuře, principům inkluze, inkluzivní politiky a inkluzivní praxe. Rešerše literatury je zaměřena na analýzu tvrzení, že inkluzivní vzdělávání může být ve školách úspěšně využíváno k budování inkluzivní kultury, zásad, politiky a praxe. Tento proces může být posilován pouze skrze spolupráci všech zúčastněných stran. Stát, kraje, ministerstvo školství, školy, vedoucí, učitelé, rodiče a studenti by měli spolupracovat k uspokojení rozmanitých potřeb studentů ve školách a třídách. Tedy, vše je o odhodlání, obětavosti, tvrdé a efektivní práci zúčastněných stan tak, aby se inkluzivní vzdělávání ve státech a regionech rozvíjelo. |
| Související projekty: |