Půlstoletí muzejně-pedagogického vzdělávání na brněnské muzeologii

Autoři

JAGOŠOVÁ Lucie

Rok publikování 2017
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Acta musealia
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Klíčová slova museum pedagogy; university training; museology; Brno; Masaryk university
Popis Důraz na edukační funkci muzeí se objevuje ve výuce oboru muzeologie na Masarykově univerzitě v Brně od jejích počátků. Dlouhodobá podpora muzejní pedagogiky ve vzdělávání frekventantů postgraduálního studia muzeologie a později studentů řádného studia v prezenční a dálkové formě souvisí především s působením klíčových osobností – lektorů Zbyňka Z. Stránského, Josefa Beneše a Vladimíra Jůvy staršího a mladšího. Kontinuálním působením krystalizovala podoba i rozsah zastoupení muzejní pedagogiky ve výuce muzeologů až do současné podoby – v roce 2012 akreditované profilace navazujícího magisterského oboru Muzeologie na dvě hlavní oblasti směřování, muzejní pedagogiku a muzejní výstavnictví. Na pozadí vývoje vzdělávání v muzejní pedagogice na brněnské muzeologii se příspěvek zamýšlí nad potenciálem dalšího rozvoje profesního vzdělávání v muzejní pedagogice.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.