Působení Miloše Wasserbauera ve Slovenském národním divadle v Bratislavě v padesátých letech a na začátku šedesátých let 20. století
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2018 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Slovenské divadlo : revue dramatických umení |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Doi | https://doi.org/10.2478/sd-2018-0022 |
| Klíčová slova | theatre; opera; Slovak National Theatre; Miloš Wasserbauer; nacionalis; Cikker; Suchoň |
| Popis | Studie je založena na výzkumu tvorby operního režiséra Miloše Wasserbauera v 50. letech a na začátku 60. let 20. století v Slovenském národném divadle v Bratislavě. Sledujeme jednu dramaturgickou linii Wasserbauerovy umělecké činnosti v Bratislavě – inscenování tehdejších slovenských operních novinek: Cikkerova Jura Jánošíka, Bega Bajazida a Suchoňova Svätopluka. Klademe si otázky, jak režisér k jevištní interpretaci těchto titulů přistupoval, jaká očekávání vzbuzoval a jak jeho počiny vnímala kritika. V korpusu materiálů k inscenacím zvláště sledujeme konceptualizaci těchto tří divadelních událostí jako posilování národního cítění Slováků. |
| Související projekty: |