(Zne)užití dramatické výchovy ve výuce ostatních předmětů
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2019 |
| Druh | Další prezentace na konferencích |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Vývoj dramatické výchovy v československém a později českém prostředí s sebou přinesl řadu změn, a tak i chápání tohoto oboru. Postupně se začaly objevovat tendence využití tohoto oboru jako metody pro výuku ostatních vyučovacích předmětů, avšak bez dostatečné znalosti divadelního umění. Tento vývoj zapříčinil odklon od výchovy a vzdělávání v oblasti divadelního umění k osobnostním a sociálním přesahům, které tento obor nabízí. Upřednostnění osobnostně-sociálního významu dramatické výchovy před uměním přinesl řadu problémů nejen v teoretické rovině, ale i samotné praxi. Příspěvek se zabývá problematikou dramatické výchovy a jejího postavení v současné době. |
| Související projekty: |