Práce studentů učitelství s žákovskou diverzitou

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

OBROVSKÁ Jana SVOJANOVSKÝ Petr VLČKOVÁ Kateřina

Rok publikování 2020
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Etnografická studie se zaměřuje na způsoby, kterými studenti učitelství pracují na své praxi s žákovskou diverzitou. Diverzitu chápeme ze sociologické (jako konstruování rozdílů mezi žáky), stejně jako i pedagogické perspektivy (jako respektování individuálních vzdělávacích potřeb). Datový korpus tvoří terénní poznámky z 20 hodin 4 studentů učitelství z jejich výuky na praxi na druhém stupni 2 základních škol a jejich videozáznamy, 20 příprav na hodinu, terénní poznámky z 20 rozhovorů mezi studenty a mentory po pozorované výuce a jejich přepisy, 12 reflektivních deníků a 7 rozhovorů se studenty učitelství a jejich mentory. Výsledky ukazují, jak jsou studenti učitelství socializováni do chápání rozdílů mezi žáky a jak jsou mentorováni mentory reagovat na sociokulturní specifika žáků, speciální vzdělávací potřeby a další individuální vzdělávací potřeby. Tento příspěvek vznikl s podporou Grantové agentury České republiky (GA19-06763S, Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů).
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.