„LEŠENIE“ AKO POMOC PRI BUDOVANÍ HODNÔT NA ETICKEJ VÝCHOVE

Název česky „LEŠENÍ“ JAKO POMOC PŘI BUDOVÁNÍ HODNOT V ETICKÉ VÝCHOVĚ
Autoři

HORNIAKOVÁ Michaela

Rok publikování 2021
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Příspěvek se zabývá "lešením" jako interakcí mezi učitelem a žáky na hodinách etické výchovy. "Lešení" je charakterizováno na základě výzkumu Šeďová et al. (2016) jako interakce žáka a kompetentního učitele. Příspěvek analyzuje data z kvalitativního výzkumného šetření. Výzkumu se zúčastnilo 33 žáků druhého stupně základní školy. Pozornost je věnována těm situacím, kde učitel přichází do interakce se žáky. Z výsledků výzkumu vyplývá, že pokud je žákům ponechána možnost ovlivňovat vývoj diskuse, navazují jeden na druhého a nemají strach z projevu. Zejména se strukturovanou pomocí učitele žáci formulují rozvité projevy, v nichž objasňují své hodnoty.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.