Já jsem Vinnetou!?: Prvky identifikace u dětí ve věku 8-9 let s literárním dílem a divadelním představením

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

JINDRA Miroslav

Rok publikování 2021
Druh Článek ve sborníku
Konference XIII. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2106
Klíčová slova identification; reception; literary work; children's reader; theater performance; children's spectator; reflective workshop
Popis Každé umělecké dílo představuje ojedinělý prostředek komunikace, jenž individuálně působí na každého jedince, vyvolává určité obrazy, představy či emoce. Přijetí uměleckého díla ovlivňuje řada faktorů, zahrnujících individuální i sociální předpoklady recipientů. V případě recepce literárního či divadelního artefaktu dětským čtenářem i divákem je pak významným prvkem také omezená životní zkušenost. Výhodu však představuje bezprostřední a otevřený způsob komunikace dětí. Příspěvek se zabývá výzkumem identifikace dětských čtenářů a dětského divadelního publika s uměleckým dílem. Uvádí dílčí výsledky obsahové analýzy z reflektivních dílen, které doplňují a konkretizují předchozí prezentované výstupy v rámci disertačního projektu.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.