Revize národních mýtů Dušanem D. Pařízkem
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2021 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Theatralia |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | http://hdl.handle.net/11222.digilib/144563 |
| Doi | https://doi.org/10.5817/TY2021-2-9 |
| Klíčová slova | Dušan D. Pařízek; Wilhelm Tell; König Ottokars Glück und Ende; Die Hermannsschlacht; national myth |
| Popis | Cílem příspěvku je analyzovat inscenační postupy režiséra Dušana D. Pařízka na příkladu tří vybraných inscenací: Wilhelm Tell, Schauspielhaus Zürich, Pfauen, 2013; König Ottokars Glück und Ende, Volkstheater Wien, 2019, a Die Hermannsschlacht, Schauspiel Leipzig, 2019. V těchto inscenacích se Pařízek snaží rekonceptualizovat stávající interpretační a jevištní tradici těchto národních mýtů v zemích jejich vzniku. Autorka studie nahlíží Pařízkovy interpretační postupy, zaměřuje se na dramaturgické úpravy textů, scénické pojetí a herectví. Reflektuje také kritické zhodnocení režisérovy tvorby. Jedním z cílů studie je nahlédnout Pařízkovu tvorbu jako apelativní a kriticky vymezující se vůči aktuálnímu politickému dění ve střední Evropě. |
| Související projekty: |