Podpůrná opatření pohledem studentů učitelství

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

PITNEROVÁ Pavla TUŽILOVÁ Petra

Rok publikování 2021
Druh Článek ve sborníku
Konference Inovativní přístupy k edukaci osob se speciálními potřebami
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://dokumenty.osu.cz/pdf/kpg/sbornik-z-konference-2021.pdf
Klíčová slova questionnaire survey; inclusion; quantitative research; support measures; special education; teacher; education of pupils with special educational needs
Popis Cílem výzkumu bylo zjistit, jak studenti středoškolského vzdělávání vnímají téma inkluze na českých školách, jaké mají povědomí o některých podpůrných opatřeních, určených pro žáky se SVP. V empirické části výzkumu byl pro získání dat od studentů magisterského studia na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v letech 2016–2017 použit dotazník s možností otevřených odpovědí. Tři čtvrtiny respondentů dokázaly uvést alespoň jedno podpůrné opatření; Téměř 40 % respondentů bylo schopno pojmenovat tři nebo více podpůrných opatření. Asistent (bez specifikace) byl nejčastěji hlášeným prvkem podpůrných opatření.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.