Jak podpořit vícejazyčnost (nejen) u dětí

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod pracoviště Centrum jazykového vzdělávání. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

DOLEŽÍ Linda

Rok publikování 2021
Druh Článek ve sborníku
Konference Sborník Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka 2020
Fakulta / Pracoviště MU

Centrum jazykového vzdělávání

Citace
Klíčová slova multilingualism; children; Czech as a second/foreign language
Popis Ve svém příspěvku se zabývám možnostmi podpory vícejazyčnosti u dětí. Zaměřuji se na vliv nejrůznějších faktorů (jako jsou např. věk, kontext osvojování a emoce) nejen na osvojení jazyka, ale také na jeho udržení, příp. zapomenutí. Představuji rovněž tzv. happylingual přístup (Yates, Terraschke 2013) a vnímání a respektování jedinečnosti situací, v nichž se vícejazyční mluvčí nacházejí.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.