A Review Study of Research Articles on the Barriers to Inclusive Education in Primary Schools
| Název česky | Přehledová studie výzkumných článků o bariérách inkluzivního vzdělávání na základních školách |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2022 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Efficiency and Responsibility in Education and Science |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | Odkaz na plný text výsledku |
| Doi | https://doi.org/10.7160/eriesj.2022.150206 |
| Klíčová slova | barriers to inclusion; challenges in education; inclusive education; educational opportunity; primary school |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Tento článek představuje přehledovou studii výzkumů týkajících se bariér v inkluzivním vzdělávání na základních školách. Základní soubor dat pro naši studii tvořilo 27 odborných článků vybraných z databází Web of Science a Scopus podle jasně stanovených kritérií. Výsledek analýzy poskytl zjištění, která se objevují napříč všemi texty. Výzkumné otázky této přehledové studie zní: Jaké jsou bariéry inkluze v základních školách, co o nich víme a zda existují způsoby, jak je omezit. Podrobněji jsme se zaměřili na témata rozporů mezi legislativou a praxí, bariér ve výuce, transdisciplinarity a interprofesionality a metodických specifik. V analýze a diskusi vymezujeme podstatné body jednotlivých článků hledáním podobností a rozdílů mezi texty. |
| Související projekty: |