Mali by sme platiť študentom za prospech? Systematická prehľadová štúdia vplyvu finančných stimulov na akademickú úspešnosť vysokoškolských študentov

Autoři

LINTNER Tomáš

Rok publikování 2022
Druh Článek ve sborníku
Konference Sborník příspěvků XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www https://drive.google.com/file/d/1inlseHD6yp7pNcax6yCF61O_HUlHj0ME/view
Klíčová slova higher education; academic achievement; financial incentives
Popis Many universities reward their students for good achievement. Some unviersities do so out of the principle of rewarding students for their merit, some do so with an explicit intention of improving students’ motivation and ultimately students’ achievement. However, the question of whether financial incentives lead to higher achievement or the question what context financial incentives work in remain largely unanswered. This study aims to address the problematics of financial incentives influencing academic achievement in higher education employing systematic review of experimental studies.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.