Grammatical collocations in English exam texts written by Czech secondary-school students
| Název česky | Gramatické kolokace v maturitních pracích z angličtiny napsaných českými středoškolskými studenty |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2022 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Patterns and Variation in English Language Discourse: 9th Brno Conference on Linguistics Studies in English |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Doi | https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0212-2022 |
| Klíčová slova | post-verbal complementation; grammatical collocations; colligations; non-finite clauses; complementation patterns; two-verb sequences; infinitive clauses; ing-clauses |
| Popis | Tato studie se zaměřuje na četnost a přesnost použití pěti typů gramatických kolokací G8E-G8I (Benson et al, 1986) v žákovském korpusu anglického jazyka CZEMATELC (8338 různých slov, 211 503 všech slov) skládajícím se ze 1841 slohových pracích napsaných jakou součást maturitní zkoušky z anglického jazyka napsaných mezi roky 2015–2019. Výsledky ukazují, že ve slohových pracích převládají gramatické kolokace na úrovních A1–A2 podle SERRJ, které obsahují omezené množství slovesných lemmat a široké spektrum chybných koligačních vzorců. U sloves převládají koligační vzorce, které odpovídají koligačním vzorcům v češtině. |
| Související projekty: |