Identita učitele střední odborné školy
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2022 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | 15. didaktická konference |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Klíčová slova | identity of teacher, secondary vocational school teacher, literature review |
| Popis | Učitel pro mnohé představuje významnou osobnost, která je formuje v mnoha oblastech. Učitel si je vědom, z toho vyplývající důležitosti své role, a proto se v mnoha případech snaží své kompetence zdokonalovat a dále rozvíjet. Zároveň dochází ke smysluplnějšímu pojetí vlastní identity učitele. Jde o širší pojem, přičemž k němu lze přistupovat z hlediska psychologického, sociálního nebo sociokulturního. Tedy sebepojetí učitele, jeho hodnocení sebe sama, ale i hodnocení idealizované představy učitele jako takové hodnocení založené na osobnostních rysech a dalších faktorech může být zahrnuto. Proto lze identifikovat několik forem a vrstev identity učitele. V příspěvku je prezentováno teoretické objasnění specifik identity učitele středního odborného učiliště na základě literární rešerše dostupných článků v databázi WOS a SCOPUS. |
| Související projekty: |