Stav triviálního školství v Brněnském kraji na konci 18. století
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2023 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Časopis Matice moravské |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | |
| Klíčová slova | trivial schooling; school reports; Brno region; General School Ordinance; school reforms |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Studie pojednává o stavu triviálního školství ve větší části Brněnského kraje, pro kterou se dochoval rozsáhlý soubor školských fasí z let 1787–1791, vzniklý z činnosti krajského školního komisaře. Výzkum se soustředil na míru úspěšnosti školských reforem, které nově zasahovaly všechny složky obyvatelstva. Četné reformy se však v praxi odrážely jen částečně a často pomalejším tempem. Situaci je možné sledovat na nárůstu počtu triviálních škol, (ne)plnění všeobecné školní docházky, kvalifikaci a dekretech vyučujících či na stavu školních budov. Mnohé poznatky byly komparovány s údaji z Čech. |
| Související projekty: |