Impulses for School Development: Experiences of Upper Secondary School Students who Repeatedly Fail in the Matura Exam
| Název česky | Podněty pro rozvoj školy: Zkušenost opakovaně selhávajících maturantů |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2023 |
| Druh | Další prezentace na konferencích |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Příspěvek vychází z analýzy 110 přepisů individuálních rozhovorů s 35 informátory. Informátory byli opakovaně neúspěšní zkoušející, kteří neuspěli v prvním plus opravném termínu maturitní zkoušky v jakékoli její části (společné i školní). Analýza identifikovala formy organizačního chování, které podmiňují neúspěch v maturitní zkoušce. Široká škála forem zahrnuje: nezajištění organizační a pedagogické návaznosti výuky; dezinformování (někdy pravděpodobně i záměrné) studentů o organizačních aspektech zkoušky; poskytování protichůdných pokynů studentům na základě vnitřních střetů zájmů různých skupin aktérů; atd. Škola hraje ve výpovědích studentů problematickou roli. Nepodporující chování pedagogických pracovníků, běžný standardní provoz školy a školní rutina některé rizikové faktory zesilují a dokonce generují. V důsledku toho představuje neúspěch v maturitní zkoušce riziko pro budoucí ekonomický status a duševní zdraví žáků. |
| Související projekty: |