Teachers` approach to pupils with heterogeneous language repertoires in the Czech Republic

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Přístup učitelů k žákům s heterogenním jazykovým repertoárem v České republice
Autoři

TOULOVÁ Pavla

Rok publikování 2024
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Vzhledem ke stále se zvyšující migraci a s ní spojené jazykové bariéře ve vzdělávání jsem se rozhodla tuto oblast prozkoumat. Cílem mé práce je zjistit, jaký je přístup učitelů k žákům s heterogenním jazykovým repertoárem. Ve svém disertačním výzkumu se zaměřuji na vícejazyčnost učitelů druhého stupně základních škol v České republice, neboť téma vícejazyčnosti není v České republice dostatečně prozkoumáno. Zkoumám (1) vnímání jazykové heterogenity ve třídách učiteli; (2) podporu učitelů a její projevy ve výuce; (3) změny v přístupu učitelů k jejich profesi. Hlavním zdrojem dat jsou polostrukturované rozhovory s učiteli základních škol. První výsledky z polostrukturovaných rozhovorů můžete vidět zde. Výzkum je v začátcích, jelikož jsem studentka prvního ročníku doktorského studia.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.