Reflexe výtvarného umění v publicistice Josefa Čapka ve třicátých letech 20. století.

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

BROŽOVÁ Eliška

Rok publikování 2025
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Příspěvek se zaměřuje na publicistiku Josefa Čapka z 30. let 20. století, především na jeho fejetony a eseje věnované modernímu výtvarnému umění. Studie analyzuje Čapkovy úvahy o umělecké tvorbě, které zahrnují jak obhajobu moderních směrů, tak kritiku konzervativního společenského pohledu na moderní umění. Zvláštní pozornost je věnována jeho koncepci propojení umění a každodenního života, otázkám umělecké svobody a úvahám o společenské roli výtvarné kultury. Publicistické texty zde slouží jako klíčový pramen pro zkoumání Čapkova estetického myšlení i jeho vlivu na dobové umělecké diskurzy.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.