Teacher Professionalization in the Context of Forced Migration in Central Europe

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Profesionalizace učitelů v kontextu nucené migrace ve střední Evropě
Autoři

ŠVANDOVÁ Tereza

Rok publikování 2025
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Příspěvek se zabývá profesionalizací učitelů v kontextu nucené migrace ve střední Evropě. Vychází z evropského projek­tu Act4Mig: A Course for Teachers on Forced Migration, jenž připravuje digitální samostudijní kurz pro učitele v Německu, Polsku, Česku, Maďarsku a na Ukrajině. Článek prezentuje teoretické pedagogické rámce (např. pedagogiku migrace, interkulturní pedagogiku, reflexivní praxi učitelů), detailně popisuje kvalitativní výzkumný design (rozhovory, analýza dokumentů) a uvádí předběžné výsledky ze čtyř národních kontextů – s důrazem na struktury podpory učitelů, výzvy inkluze žáků s migrační zkušeností a roli občanské společnosti. Cílem je zároveň vyvolat diskusi o integraci výzkumu vzdělávání a migrace ve střední Evropě a nastavit základ pro policy doporučení i po­užitelný kurz pro praxi.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.