Motivace k učení se cizím jazykům

Autoři

STRÁNSKÁ Zdenka

Rok publikování 2000
Druh Článek ve sborníku
Konference Pedagogický výzkum v ČR. Sborník příspěvků z 8. celostátní konference ČAPV u příležitosti 10. výročí vzniku Fakulty pedagogické Technické univerzity v Liberci
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova motivation for learning of foreign languages
Popis Znalost cizích jazyků patřila, patří a nepochybně bude patřit k podstatným rysům vzdělanosti člověka. Studium cizích jazyků hraje v životě člověka významnou úlohu, je jednou z nejdůležitějších součástí všeobecného vzdělání a je proto nutné mu věnovat náležitou pozornost. To, v jakém rozsahu jedinec přijme, zpracuje a osvojí si novou látku (cizí jazyk), závisí na mnoha faktorech. Jedním z nejvýznamnějších je patrně motivace. Nezbytným předpokladem k rozvíjení motivace žáků k učení se cizím jazykům je její poznání, a to nejen z hlediska úrovně motivace, ale i její struktury. Cílem našeho výzkumného šetření bylo zjistit motivy vedoucí pubescentní a adolescentní mládež ke studiu cizích jazyků. Zaměřili jsme se na rozdíly ve struktuře a úrovni motivace mezi pubescentní a adolescentní mládeží, mezi chlapci a dívkami a mezi učni a studenty.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.