K předpokladům a významu biofilní přestavby vzdělání

Logo poskytovatele
Autoři

ŠMAJS Josef

Rok publikování 2002
Druh Článek ve sborníku
Konference Universitas Comeniana, Philosophica XXXIII
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Filosofie a náboženství
Klíčová slova traditional education; encyclopedic knowledge; educational role of philosophy; biophile education concept
Popis V článku se připomíná podíl tradičního vzdělání na vzniku a prohlubování ekologické krize. Ukazuje se na novou roli evolučně ontologického minima v systému biofilně pojatého vzdělání. Dominantní postavení v systému školního vzdělání, které zatím patří fyzice a matematice, bude patrně přebírat nově koncipovaná biologie a systémové evoluční myšlení.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.