Pupils Optimal School Adaptation Factors

Název česky Faktory optimální školní adaptace žáků
Autoři

POLEDŇOVÁ Ivana   STRÁNSKÁ Zdenka  

Rok publikování 2004
Druh Článek ve sborníku
Konference Teachers and Health 6. Evžen Řehulka (Ed.)
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova adaptation; psychological load; responsibility; social relationships
Popis Na vzorku žáků základních škol bylo v rámci širšího výzkumného projektu zjišťováno, jaké jsou souvislosti mezi symptomy maladaptace, vybranými osobnostními vlastnostmi a školní výkonností. Ukázalo se, že zhoršený školní výkon maladaptovaných žáků často neodpovídá jejich intelektové kapacitě a že pro tyto žáky jsou rovněž typické nízká výkonová motivace, externalistické atribuce a snížené přijímání odpovědnosti za vlastní chování. Identifikace příčin maladaptace vedoucí k psychické zátěži a stresu nás vedla k úvahám o tom, jak modifikovat chování maladaptovaných žáků.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.