Otevřenost školy vůči okolí a její podpora
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2005 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Kvalita života v škole v centre pozornosti výskumných projektov |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | open of the school; social relation of the school and the community; support of the opening school; contents analysis; grounded theory; |
| Popis | Vztahy školy a okolí jsou nejen palčinou otázkou z hlediska začlenění školy do svého okolí, ale vystupují do popředí i jako jedna z dimenzí kvality života školy. Otevřenost školy se ukazuje jako jeden z předpokladů dobrých vztahů školy a okolí. Příspěvek se týká dvou dílčích otázek ve vztahu k otevřenosti školy. První otázka se týká toho, jak lze podporovat otevřenost školy vůči okolí. Odpovědi přináší metoda obsahové analýzy volných odpovědí ředitelů základních škol. Druhá otázka vztažená k otevřenosti školy se věnuje tomu, jak podporovaná otevřenost přispívá k sociálním vztahům školy a okolí. Odpověď lze nalézt v podobě zakotvené teorie. |
| Související projekty: |