Social adaptation of children in the school environment: The problems and disturbances

Název česky Sociální adaptace dětí v prostředí školy – problémy, poruchy
Autoři

POLEDŇOVÁ Ivana STRÁNSKÁ Zdenka

Rok publikování 2006
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Příspěvek je věnován otázkám maladaptace dětí v prostředí školy, která může souviset s jejich akademickými neúspěchy. Byla realizována empirická studie vztahu úzkosti a deprese a adaptačních problémů dětí v prostředí školy i jejich školní podvýkonnosti. K výzkumu dětí ve věku 10 – 15 let jsme použili tyto metody: škálu depresivity z Dotazníku poruch chování dítěte T. M. Achenbacha a C. Edelbrocka, Škálu na měření úzkosti a úzkostnosti u dětí C.D. Spielbergera a nominační techniku ke skupinovému výzkumu školních tříd. Byly potvrzeny tzv. internalizované a externalizované poruchové tendence v chování dětí, které se mohou vzájemně ovlivňovat a souvisí se školní výkonností. Vzhledem k vyvíjející se schopnosti sebereflexe se u dětí existuje šance jejich adaptační problémy úspěšně korigovat.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.