Focus on Form: Foregrounding Devices in Football Reporting

Logo poskytovatele
Autoři

CHOVANEC Jan

Rok publikování 2008
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Discourse & Communication
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www http://dx.doi.org/10.1177/1750481308091908
Doi http://dx.doi.org/10.1177/1750481308091908
Obor Jazykověda
Klíčová slova foregrounding; headlines; infotainment; media discourse; multimodality; poetic function; Euro 2004; homonymy; alliteration
Popis Článek dokumentuje některé rétorické prostředky, jež se po používají k připoutání pozornosti čtenářů v denním tisku, a to na vzorku britského sportovního zpravodajství v angličtině v době fotbalového mistrovství Evropy Euro 2004. Dané prostředky jsou interpretovány v kontextu poetické funkce a jejich interaktivního potenciálu s ohledem na roli simulovat přátelskou atmosféru a přispívat k vytváření vazeb ('bonding') mezi žurnalisty a čtenáři. Existence těchto prostředků je vysvětlena s ohledem na strukturní charakter anglického jazyka, stejně jako kulturní připravenost publika přijímat takovou manipulaci lingvistických forem. Svou roli hraje rovněž trend k tzv. 'infotainmentu' v moderních médiích.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.