E-learning – tradice, současnost a budoucnost

Logo poskytovatele
Autoři

ZOUNEK Jiří SOJKA Petr KVIZDA Martin

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Konference SCO 2011, Sharable Content Objects, 7. ročník konference o elektronické podpoře výuky
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www http://sco.muni.cz/2011/scoproc.html
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova e-learning; ICT; student; teacher; higher education; research
Popis E-learning je často vnímán jako současné téma s velkým potenciálem do budoucna. Nahlížíme-li však toto téma pedagogickým úhlem pohledu, pak nelze jednoduše přehlédnout minulost a tradici ve vzdělávání, která může být zdrojem zajímavých poznatků či inspirací k přemýšlení. V první části příspěvku se proto autor věnuje minulosti, kde ukáže některé pedagogické názory či teorie, které svým způsobem spoluvytvářejí tradici. V další části textu se zaměří na současnost, přičemž se zaměří na klíčové aktéry e-learningu – učitele a studenta. Na základě českých i zahraničních výzkumů ukáže problematiku e-learningu z poněkud jiného úhlu pohledu než bývá běžné. V závěrečné části bude pozornost věnována budoucnosti, kterou je možné jen stěží přesně předpovídat. Je však možné alespoň naznačit budoucí trendy v e-learningu. Některé z nich lze souhrnně označit jako tzv. mizející „e“.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.