La transgresión de la norma lingüística como estrategia publicitaria

Název česky Porušení jazykové normy jako reklamní strategie
Autoři

STEHLÍK Petr

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Konference Encuentros 2010 / Volumen I : La norma lingüística del espańol
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Jazykověda
Klíčová slova Spanish;linguistic norm;transgression;advertising strategy
Popis Článek se zabývá záměrným porušováním jazykové normy v tištěné reklamě. Z hlediska motivace a funkce lze hlavní odchylky od normy shrnout do tří kategorií: 1) odkaz na nabízený produkt nebo jeho značku; 2) pozitivní konotace produktu prostřednictvím porušení normy; 3) vyzdvižení určitých výrazů nadbytečným či nezvyklým užitím majuskulí. Pro lingvisty jsou zajímavé především první dvě skupiny prostředků, jelikož poskytují velký prostor kreativitě a zahrnují důmyslné slovní hříčky; expresivní užití velkých písmen zase představuje nejjednodušší, a proto nejčastěji využívanou strategii v tištěné reklamě. Základní funkce zmíněných tří typů záměrné transgrese normy spočívá v upoutání pozornosti adresáta reklamy. Některé z výše uvedených prostředků slouží kromě toho k pozitivní konotaci produktu, k docílení humorného efektu apod.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.