Crucial Determinants Affecting the Attitude of Czech Educators toward the Education of Extraordinarily Gifted Learners

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Klíčové determinanty ovlivňující postoj českých učitelů ke vzdělávání mimořádně nadaných studentů
Autoři

PORTEŠOVÁ Šárka BUDÍKOVÁ Marie KOUTKOVÁ Helena

Rok publikování 2011
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj The New Educational Review
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova giftedness; teachers’ attitudes; teachers’ attitudes toward education of extraordinarily gifted learners
Popis This is a empirical study. Our aim was to examine: 1. What the prevailing attitudes of Czech teachers to the gifted and their education are. 2. What influence on forming such an attitude is adopted in our environment by potential, in foreign research studies empirically described variables (Bégin, Gagné 1994a). Especially the level of education, sex, teaching qualification, a gifted family member, gifted child in teacher’s class and perceiving oneself as gifted.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.