Osobnost učitele – některé psychodynamické souvislosti
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2011 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Sapere Aude 2011 - Evropské a české vzdělávání |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | http://www.magnanimitas.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=76&Itemid=82 |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | helping profession; self-reflexion; personality maturity; authoritarianism; social experience |
| Popis | Příspěvek se zabývá výzkumem osobnostního rozměru pedagogické profese. Uvádíme některé souvislosti specifických psychických úskalí tohoto povolání. Teoretický rámec tvoří psychodynamické pojetí osobnosti. Klíčovým momentem se v tomto kontextu jeví prohloubení sebereflexe, významným momentem je veškerá sociální zkušenost studentů učitelství, kterou získají během své pregraduální přípravy. Příspěvek uzavírají autentické reflexe studentů po absolvování sebezkušenostních skupin; jsou to momenty, které studenti považovali za subjektivně významné. Tyto reflexe jsou ilustrací konkrétních změn ve smyslu emoční korektivní zkušenosti. |
| Související projekty: |