The Impact of Parenting Style on Self-Esteem and Classroom Social Status in Early Adolescents

Název česky Vliv způsobu výchovy v rodině na sebehodnocení a sociální pozici žáků ve školní třídě
Autoři

STRÁNSKÁ Zdenka BRÍDOVÁ Eva

Rok publikování 2012
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Studie zkoumá některé souvislosti mezi percipovaným způsobem výchovy v rodině, sebehodnocením žáka a jeho sociální pozicí ve třídě. Výzkum byl realizován na vzorku 384 žáků základních škol ve věku 13 – 15 let. Respondenti vyplnili Dotazník pro zjišťování způsobu výchovy v rodině (Čáp, Boschek, 1994), českou verzi Coopersmithova dotazníku sebehodnocení (Coopersmith, 1981) a Sociometrický dotazník. Výsledky výzkumu prokázaly souvislost mezi percipovaným způsobem výchovy v rodině a úrovní sebehodnocení žáků. V tomto kontextu byly prokázány také rozdíly vzhledem k pohlaví dospívajících. Souvislost mezi percipovaným způsobem výchovy a sociální pozicí ve skupině školní třídy se nám nepodařilo v plném rozsahu prokázat. Jako významný se zde jeví pouze emoční vztah otce k dítěti a celkový emoční vztah v rodině.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.