Informace o projektu
Studentský časopis katedry němčiny a Výstava a publikace textů tvůrčího psaní na katedře němčiny

Informace

Projekt nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka projektu je na webu muni.cz.
Kód projektu
MUNI/41/085/2009
Období řešení
1/2009 - 12/2009
Investor / Programový rámec / typ projektu
Masarykova univerzita
Fakulta / Pracoviště MU
Pedagogická fakulta
Klíčová slova
Studentský časopis, cizojazyčný časopis, němčina, katedra němčiny, publicistika, žurnalismus, interview, autorská čtení, kulturní život, tvůrčí psaní

Cílem první části projektu je umožnit prezentaci (zveřejnění) výstupů z nově zřízeného volitelného kurzu „Studentský časopis“, nabízeného všem studentům katedry němčiny (potažmo i celé MU). V kurzu budou studenti seznámeni se základními postupy „žurnalistického“ psaní (reportáž, interview atd.) a určí si tematické složení časopisu, které pak v týmové autorské a korekturní spolupráci naplní konkrétními texty v německém jazyce. Výsledek bude na začátku prosince zveřejněn na webu KNJ a v „sešitové“ podobě.
Cílem druhé části projektu realizace výstavy textů tvůrčího psaní na katedře NJ. Prezentovány zde budou texty, které vzniknou v rámci semináře tvůrčího psaní, jež se již tradičně vypisuje v podzimním semestru. Nejúspěšnější texty budou rovněž otištěny ve výše zmíněném studentském časopise.

Výsledky

Cílem projektu bylo podpořit studentskou tvůrčí činnost na poli tvůrčího psaní, a to ve dvou formách: jako psaní žurnalistické (Studentský časopis) a umělecké (tvůrčí psaní). Těchto cílů se podařilo dosáhnout. Ukázalo se, že samostatná kreativní aktivita je ještě vystupňována vědomím, že výsledky „mé“ práce budou veřejně publikovány. Některé z textů uveřejněných ve studentském časopise (žurnalistické i umělecké) snesou i celkem přísné měřítko. Hmatatelnými výsledky projektu jsou samozřejmě časopis a výstava, které samy jsou nepřehlédnutelnými jevy ve „společenském“ životě katedry, v interakci mezi pedagogy a studenty (zvláště vzhledem k otevřenosti některých publikovaných textů). Snad nejdůležitějším výsledkem projektu je tedy částečné, ale „celokatederní“ pozvednutí povědomí o možnostech zde veřejně kriticky, popř. tvořivě uvažovat, a to jak na straně pedagogů, tak i studentů samotných.

Publikace

Počet publikací: 1


Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.