Akordické paralelismy a jejich funkce v Ostrčilově opeře Poupě

Autoři

ZAPLETAL Miloš

Rok publikování 2015
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Hudební věda
Citace
www https://kramerius.lib.cas.cz/client/index.vm?q=&page=doc&start=&rows=#pid=uuid:9a6267f4-8098-4511-9de8-48360d8b1a5e;hist=3;pmodel=page
Klíčová slova chordal parallelism; parallel triads; first-inversion chord; Ostrčil; Poupě; The Bud; Czech music; Czech opera; musical hermeneutics; musical semiotics; verismo;
Popis Studie prostřednictvím několika analytických sond ukazuje a vysvětluje pronikání jednoho z konvenčních prvků veristického stylu – výrazných akordických paralelismů – do české operní tvorby období předválečné moderny. Činí tak na příkladu díla, které jinak nemá s verismem takřka nic společného, jednoaktové opery Otakara Ostrčila "Poupě" (1909–1910).

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.