Střídání kódů v hodinách angličtiny u učitelů expertů pohledem konverzační analýzy

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

TŮMA František

Rok publikování 2016
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Příspěvek se zabývá střídáním kódů (tj. přepínání z angličtiny do češtiny a zpět) v hodinách angličtiny jako cizího jazyka. Teoreticky a metodologicky studie vychází z Auerova sekvenčního přístupu, který používá etnometodologickou konverzační analýzu a nahlíží na výskyty střídání kódů jako na potenciální kontextualizační vodítka. Cílem prezentované analýzy bylo odhalit kontextualizační mechanismy střídání kódů v interakci učitel-student. Studie vychází z 13 videonahrávek hodin angličtiny vedených učiteli experty na základních školách v Česku. Analýza odhalila, jak účastníci interakce používali střídání kódů ke kontextualizaci (1) odboček, (2) oprav a (3) reiterací. Výstupy jsou diskutovány ve vztahu k rámcům pro výzkum interakce ve třídě.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.