Pozitivní vliv vlastní umělecké činnosti speciálního pedagoga (etopeda) na jeho praxi

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

HÁJKOVÁ Lucie

Rok publikování 2019
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Příspěvek představí konkrétní možnosti aplikace vlastních výtvarných zkušeností etopeda do jeho speciálně pedagogické praxe. Tyto zkušenosti umožní etopedovi tvořivé zacházení s klíčovými tématy, která se týkají cílové skupiny jeho působení, dětí v riziku, s problémy a s poruchami chování a emocí. Dále mu umožní rozvíjet konkrétní metody a techniky, které jsou na tomto profesním poli používány. Především ale získá další prostředek k rozvoji osobnosti dítěte a vzájemné komunikace na neverbální, emocionální úrovni. Výtvarnou tvorbu tak dokáže etoped využít v individuální i skupinové práci s dětmi jako efektivní prostředek prevence či intervence. Aktivní výtvarná tvorba má současně ale pozitivní vliv i na samotného umělce/etopeda v rovině podpory jeho osobnostních kompetencí a rozvoje vlastních copingových strategií, sloužících ke zvládání stresu pramenícího z výkonu náročného zaměstnání.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.