Czechoslovak primary schools at the time of the fall of communism - eyewitness testimonies
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2021 |
| Druh | Další prezentace na konferencích |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Cílem příspěvku je prezentovat dílčí výsledky výzkumu zaměřeného na prozkoumání každodenního života učitelů základní školy (ISCED 1 a 2) v období před sametovou revolucí v roce 1989 a v období následné transformace tak, jak je sami pamětníci prožili. Konkrétně se zaměřujeme na vnímání organizačních či pedagogických změn přímo ve školách, jak probíhala výměna vedoucích pracovníků a jak probíhal přechod k autonomii škol. V rámci příspěvku se budeme věnovat i metodologickým otázkám výzkumu, a to zejména metodě orální historie. Zmíníme stručně přípravu rozhovorů, realizaci pilotních rozhovorů, jejich zhodnocení a následné úpravy struktury rozhovorů. Nevyhneme se rovněž problematice výzkumu, který je založen na rozhovorech, v době šíření pandemie Covid- 19, což má vliv nejenom na organizaci výzkumu, ale i na kvalitu rozhovorů. |
| Související projekty: |