Opakovaný neúspěch u maturity jako slepé místo na mapě vzdělávací politiky: Vybrané individuální a sociální aspekty ovlivňující snahu o dosažení maturity
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2023 |
| Druh | Další prezentace na konferencích |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Problematice maturitní zkoušky je v rámci dokumentů vzdělávací politiky věnována značná pozornost (Strategie vzdělávání, 2020, Dlouhodobý záměr, 2019). Opomíjen je ovšem trend, jež dokazují data (Cermat, 2022), že neúspěch u řádného termínu maturity zpravidla generuje selhání také u dalších pokusů, což může vést až k nedokončení středního vzdělání. Příspěvek si tak klade za cíl představit individuální a sociální aspekty, které ovlivňují a proměňují přístup jedince v celém procesu získávání maturitní zkoušky. |
| Související projekty: |