Přínos biblioterapie pro žáky v adolescentním věku
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2024 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Usta ad Albim BOHEMICA |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | USTA ad Albim Bohemica 2024 |
| Klíčová slova | bibliotherapy; secondary school teaching; adolescent; curriculum documents; fantasy |
| Popis | Příspěvek navrhuje, jak lze s pomocí biblioterapie podpořit žáky v adolescentním věku během výuky literatury. V první části je stručně představena biblioterapie s ohledem na její využití ve středoškolské výuce. Druhá část pak ukazuje, jaký může mít biblioterapie přínos pro žáky v adolescentním věku s ohledem na jejich vývojová specifika. Ve třetí části nacházíme oporu pro navržený přístup v kurikulárních dokumentech i současných didaktických trendech. Závěrem uvažujeme nad tím, jak lze v rámci takto pojaté výuky podpořit dospívající s pomocí literatury žánru fantasy. |
| Související projekty: |