Přínos biblioterapie pro žáky v adolescentním věku

Autoři

TOMEČEK Matěj

Rok publikování 2024
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Usta ad Albim BOHEMICA
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www USTA ad Albim Bohemica 2024
Klíčová slova bibliotherapy; secondary school teaching; adolescent; curriculum documents; fantasy
Popis Příspěvek navrhuje, jak lze s pomocí biblioterapie podpořit žáky v adolescentním věku během výuky literatury. V první části je stručně představena biblioterapie s ohledem na její využití ve středoškolské výuce. Druhá část pak ukazuje, jaký může mít biblioterapie přínos pro žáky v adolescentním věku s ohledem na jejich vývojová specifika. Ve třetí části nacházíme oporu pro navržený přístup v kurikulárních dokumentech i současných didaktických trendech. Závěrem uvažujeme nad tím, jak lze v rámci takto pojaté výuky podpořit dospívající s pomocí literatury žánru fantasy.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.