Hábova "Musik der Freiheit" pohledem německy píšící muzikologie
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2009 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Musicologica Brnunensia |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Umění, architektura, kulturní dědictví |
| Klíčová slova | Alois Hába; music; reception; microtonality |
| Popis | Práce se zabývá reflexí Hábova díla v německé muzikologii. Historii a proměnu zájmu o Hábovu Musik der Freiheit lze s ohledem na německou muzikologickou diskusi ohraničit dvěma milníky: prvním z nich jsou publikace Hanse Mersmanna, Musik der Gegenwart (1924) a Die moderne Musik seit der Romantik (1927), druhým pak Danuserova kniha Die Musik des 20. Jahrhunderts z roku 1984. Dvě posledně jmenované knihy patří do řady Handbuch der Musikwissenschaft, resp. Neues Handbuch der Musikwissenschaft. Hranice, která je vymezena oběma svazky, není pouze symbolická. V obou pracích se zobrazuje příznačná proměna, kterou vnímání Hábovy hudby během více jak půlstoletí prošlo. |
| Související projekty: |