Možnosti využití religionistických znalostí v rámci multikulturní výchovy: Teoretická východiska projektu CERME
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2010 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Sociologica-andragogica 2010. Vzdělávání, Sociologie náboženství |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | Odkaz na elektronickou verzi publikace na webu Univerzity Palackého |
| Obor | Filosofie a náboženství |
| Klíčová slova | multicultural education;religion;Academic Study of Religions;culture;marginalization;social exclusion;stereotyping;curricular reform in Czech Republic;minorities |
| Popis | Text se zabývá možnostmi využití znalostí produkovaných v religionistice pro multikulturní výchovu. Pojetí multikulturní výchovy v textu vychází z koncepce MV vypracované v rámci oficiálních dokumentů zdůvodňujících a usměrňujících kurikulární reformu českého primárního a sekundárního vzdělávání. Článek ukazuje, že prosté informování o "světových náboženstvích" by jako prostředek multikulturní výchovy mohlo spíše selhávat a místo nějaké formy porozumění utvářet spíše kontraproduktivní stereotypy. Článek se proto opírá spíše o důraz kladený kurikulární reformou na rozvíjení kompetencí především v oblasti kritického myšlení a ukazuje, jakým způsobem by religionistické znalosti mohly přispět právě rozvíjení kritického myšlení o kultuře a společnosti jako forem prevence snadného přijímání stereotypních představ. |
| Související projekty: |