Subjektivní teorie učitelů o výukové komunikaci

Logo poskytovatele
Autoři

ŠALAMOUNOVÁ Zuzana ŠVAŘÍČEK Roman

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Konference Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www Fulltext
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova educational communication; subjective theories of teachers; IRF structure; discussion
Popis Předložený příspěvek se zabývá výukovou komunikací a jejím pojetím ze strany učitelů. Na základě analýzy opakovaných rozhovorů s šestnácti učiteli humanitních předmětů na druhém stupni základní školy se věnujeme tomu, jak sami učitelé vnímají komunikaci, která ve školní třídě nastává mezi nimi a jejich žáky. Z výsledků analýzy pak vyplývá snaha učitelů o směřování ke konstruktivistickému nastavení výukové komunikace, identifikovány jsou však také důvody, vzhledem ke kterým je implementace těchto snah do každodenní školní reality prozatím v půli cesty mezi IRF strukturou a dialogickou výukou.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.