Atmosféru fakulty i možnosti studia uchazečům přibližuje „živočichopis“

Od podzimu 2022 jsme v rámci obvyklé propagační kampaně směrem k uchazečům o studium, která probíhá především na sociálních sítích, přešli od příběhů konkrétních studentů a absolventů k ironicky laděným videím, jež představují různé „živočišné druhy“ vyskytující se v ekosystému fakulty.

20. 6. 2023 Tomáš Weissar

Jedním z popisovaných druhů je student lidumilný. Foto: Irina Matusevič

„V ekosystému filozofické fakulty lze pozorovat druhy samotářské i extrovertní. Všechny jsou však unikátní, vyznačují se fascinujícími znalostmi a žijí ve vzájemné symbióze. Staňte se součástí jejich přirozeného prostředí. Pojďte studovat na Filozofickou fakultu Masarykovy univerzity.“

Tak lze shrnout poselství tří propagačních videí, která s nadsázkou odkazují na přirodovědné dokumentární snímky a kterými jsme se pokusili oslovit potenciální zájemce o studium na naší fakultě. V prvním z nich vystupuje student uměnovědný (scholaris kunsthistoricus), pro nějž není – v duchu Aristostelova známého výroku, že člověk je zóon politikon – nic lepšího, než najít spřízněné duše. Jeho poselstvím má být důležitost mezilidských vztahů v průběhu studia a také to, že ať už jsou zájmy uchazečů jakékoliv, u nás mohou najít někoho, s kým je budou sdílet. Student divadelní (scholaris dramaticus) pak pochopil, že jak řekl Shakespeare, svět je jedno velké divadlo a všichni lidé jsou jen herci: každý si v něm musíme najít svou roli a naučit se ji hrát. Toto video akcentuje spolkovou a zejména divadelní činnost, která má na naší fakultě dlouhou tradici. Konečně student lidumilný (scholaris altruisticus) představuje to nejlepší, čím můžeme dělat svět lepším – nezištnou pomoc ostatním – a upozorňuje na téma dobrovolnictví.

Všechna tři videa pocházejí z produkce fakultního videostudia a jsou k vidění na YouTube, kde byla také podpořena placenou propagací. V součtu zde získala přes 450 tis. zhlédnutí a průměrně je do konce dokoukalo více než 50 % sledujících, což v kontextu běžného uživatelského chování představuje nadprůměrný výsledek. To se projevilo také na nebývale nízké ceně za jedno zhlédnutí, která činila pouhé 2 haléře. Experimentálně pak byla videa nasazená také v rámci reklamního bloku v brněnském kině Art a v olomouckém kině Metropol.

Kromě toho však vznikly zkrácené a upravené varianty videí a také statická grafika pro použití v rámci různých platforem na sociálních sítích – kromě Facebooku a Instagramu (a formátů pro feed, stories i reels) byl novinkou letošní kampaně TikTok. Život fakultního profilu na této sociální síti byl však jepičí, neboť byl na základě doporučení Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost v dubnu deaktivován. Další novinkou bylo také (prozatím spíše experimentální) využití bannerové reklamy Google. Mimo YouTube získaly naše reklamní formáty přes 110 tis. zhlédnutí a téměř 9 tis. prokliků na fakultní web. Přihlášku do bakalářského studia na naší fakultě si nakonec podalo 5 667 osob, což je zhruba o 2 % více než v loňském roce.

Živočichopis filozofické fakulty bude tématem uchazečské kampaně i v roce 2023. V plánu jsou videoklipy představující například studenta pramenomilného nebo mezioborového.

Ukázky kampaňových vizuálů

Foto: Irina Matusevič, grafické zpracování: Tomáš Weissar a Alina Matějová

Chcete vědět víc?


Více článků

Přehled všech článků

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.