Výzkum náboženství je jako epidemiologie, jen bez negativní konotace
Poslechněte si rozhovor s Tomášem Glombem, který hovoří o výzkumu římských náboženských kultů, o využití digitálních humanitních věd či o postdocu v norském Bergenu.
poslechnout si
Filozofická fakulta Masarykovy univerzity aktuálně pracuje na výrazném rozšíření nabídky celoživotního vzdělávání. Už letos na podzim otevře více než deset nových kurzů a další budou brzy následovat. Instituce tak reaguje na zásadní společenské změny, kterým společnost čelila zejména v posledních letech. „Pokud člověk nedrží prst na tempu doby, ztratí se,“ říká v rozhovoru proděkanka pro studium učitelských programů a celoživotní vzdělávání FF MU Zuzana Šalamounová.
Podle Šalamounové je nutné si uvědomit, že ziskem vysokoškolského diplomu vzdělávání nekončí. Vedle tzv. exponenciálního růstu znalostí a informací v této souvislosti například zmiňuje dopady covidové pandemie či technologických revolucí. „Aby dnes mohl kdokoliv společensky fungovat, musí se neustále učit. Není to přitom důležité jen z hlediska profesního a společenského uplatnění, ale také s ohledem na vlastní zájem každého člověka,“ myslí si.
Rozšířená nabídka filozofické fakulty podle ní těmto potřebám vychází vstříc. Zvlášť pak vyzdvihuje řadu kurzů orientovaných na vyučující. „Pro ně například chystáme kurzy týkající se antické filozofie, postavení žen ve společnosti či výchovného poradenství,“ jmenuje některé z nich Šalamounová. Další paleta kurzů je podle ní například zaměřená na porozumění kultuře a jazykům. „Pokrýváme jednak to, co může být profesně užitečné, ale jednak také to, co může být zajímavé, a o čem může člověk mluvit se svými blízkými,“ doplňuje.
Poslechněte si rozhovor s Tomášem Glombem, který hovoří o výzkumu římských náboženských kultů, o využití digitálních humanitních věd či o postdocu v norském Bergenu.
poslechnout si
Ve srovnání s komerční sférou jsou fakultní kurzy celoživotního vzdělávání garancí kvality. „Domnívám se, že u soukromých kurzů existuje větší nejistota. U nás má každý jistotu, že lektoři jsou lidé, kteří se dané problematice profesně dlouhodobě věnují,“ říká.
Co je to celoživotní vzdělávání? Proč je na něj v současnosti kladen takový důraz? A jak do toho zapadá cyklus Otevřený svět humanitních věd? Poslechněte si rozhovor, který se Zuzanou Šalamounovou pořídil Patrik Švec.
Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D., působí jako proděkanka pro studium učitelských programů a celoživotní vzdělávání FF MU. Odborně se dlouhodobě věnuje zejména otázkám přípravy studentů učitelství, pedagogické komunikaci či školní didaktice. Mimo to je také např. výkonnou redaktorkou odborných časopisů Komenský či Studia paedagogica.
Tradiční speciální den otevřených dveří se letos konal v sobotu 8. listopadu a ujít si ho nenechalo přes 500 uchazečů a uchazeček...
Bližší poznání raně středověké sídlištní struktury, velkomoravské rotundy, pohřebiště i sídliště. O to vše se zasloužili...